czwartek, 15 sierpnia 2013

Liebster Blog Award



"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechniania. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który cię nominował."


Już na wielu blogach spotkałam się z tą zabawą i nie jest mi ona obca. Nigdy jednak nie brałam w niej udziału i teraz jak widać przyszedł również czas na mnie, za co serdecznie dziękuję Camillie , która mnie do tej zabawy nominowała. :)

Przejdźmy więc do pytań.


Ile możesz wytrzymać bez czytania?
Może i wstyd się przyznać, ale długo. Nieraz mam takie nastroje, czy taki okres w życiu że nie czytam za wiele. Nawet na tym blogu widać, że w kwietniu czy czerwcu nie ma żadnej notki. A dlaczego nie ma tej notki? Może to słabe wytłumaczenie, ale ja nie umiem się skupić na lekturze gdy moją głowę zaprząta coś innego. Coś przez co się strasznie denerwuję. W kwietniu były to egzaminy do których się przygotowywałam i teraz w gruncie rzeczy jestem z nich zadowolona, natomiast w czerwcu zajmowałam się zakończeniem szkoły, tj poprawy ocen, przygotowanie akademii na zakończenie i co najważniejsze - podjęcie ostatecznej decyzji cd wyboru odpowiedniego liceum. A z wyborem nie miałam łatwo i teraz czuję tylko ogromną ulgę na myśl o podjętej decyzji. Bo ile to dni i nocy spędziłam nad zastanawianiem się przyprawiającym człowieka o ból głowy? Nie zliczę. Nie mniej jednak bardzo lubię czytać, mimo mojego dość wolnego tempa. I mimo, że nie czytam tak szybko jakbym chciała, to mam wielką nadzieję że mimo ogromu nauki w nowej szkole od wrześnie, znajdę czas choćby wieczorem na miłe spotkanie z lekturą. :)

Twoja ulubiona seria książek?
Tu się trzeba trochę dłużej zastanowić. Bo jeśli doliczyć książki sprzed lat, to będzie to trochę trudny wybór. Ale chyba nikt nie będzie na mnie zły, jeśli wybiorę kilka? Mam nadzieję. Tak więc na pewno będzie to cała Jeżycjada Małgorzaty Musierowicz. Te książki towarzyszyły mi w szkole podstawowej i naprawdę miło je wspominam. Dokładnie pamiętam te przerwy w mojej starej szkole, gdy po zjedzeniu drugiego śniadania, biegłam do biblioteki wypożyczyć kolejną część serii. Będąc dalej w dawnych latach, nie mogę zapomnieć o Anii z Zielonego Wzgórza. Przyznaję, że kazałam sobie kupić kolejne części serii i nikt nie mógł mi się sprzeciwić. Niestety jak dobrze pamiętam, nie przeczytałam wszystkich, a w moich planach jest ponowne zapoznanie się z tą serią. Następnie od razu nasuwa mi się saga Zmierzch. Tutaj dzielimy się na tych którzy ją kochają lub nienawidzą. Ja kazałam mamie w księgarni kupić ją w całości, przez co trochę wydała pieniędzy. Ale jestem zadowolona. Film wydaje mi się słaby w porównaniu do książki. Na pewno przeczytam sagę po raz kolejny. Obok Zmierzchu muszę również postawić serię Akademia wampirów, którą pokochałam całym sercem, a którą chyba w końcu sama zakupię (w bibliotece brakuje trzech ostatnich tomów i albo będę czytać ebooka, albo sama kupię serię.) No i uwielbiam też serię GONE, jestem dopiero po dwóch tomach ale podbiła ona moje serce wraz z "Fazą Pierwszą" i dalej trzyma je podbite. Myślę że się na niej i panu Grancie nie zawiodę. 

Więcej kupujesz książek czy wypożyczasz?
Szczerze, nie lubię kupować książek. Nie lubię wracać do książek, przez mały zasób czasu i dlatego moja biblioteczka jest tak uboga. Uwielbiam natomiast wypożyczać. To świetne, że mogę przeczytać papierowe a nie komputerowe wydanie książki zupełnie za darmo. Do tego dochodzi również ta myśl, jaką ta książka musi mieć przeszłość. W końcu już tyle osób przede mną ją czytało, trafiła do tylu domów. Tak więc książki z biblioteki mają pierwszeństwo, jakoś nie za bardzo lubię czytać swoich zakupionych. No i w wyniku tego, siedzą one na półce. Trochę mnie to irytuje, bo w mojej prywatnej biblioteczce figuruje seria "Delirium" oraz "Intruz" ale ja jakoś nigdy nie mam czasu na zapoznanie się z nimi. Zawsze pojawią się jakieś nowe zdobycze z publicznych bibliotek. :))

Twoje ulubione czasopismo?
Nie lubię czasopism. Ostatnim za którym "szalałam" było BRAVO, jakieś dwa czy trzy lata temu. W podstawówce natomiast uwielbiałam Witch i dalej wspominam tą gazetkę dobrze. Czasem żałuję że wszystkich się pozbyłam, dając je swojej młodszej kuzynce. Fajnie byłoby przypomnieć sobie jak to było czytać o przygodach tych czarodziejek...

Co sądzisz o ebookach i czytnikach?
Ostatnio czytałam ebook, zanim mama kupiła sagę Stephenie Meyer. Pamiętam jak rodzice nie chcieli, bym czytała takie "głupoty" o wampirach. Dalej im się to nie podoba, ale cóż muszą to przeżyć. Tak więc czytałam Zmierzch na komputerze i nikt nie wiedział że to robię. Mogłam przesiedzieć godzinami czytając i psuć sobie wzrok od ekranu. A że było to jeszcze za czasów komputera stacjonarnego, kiedy nie mieliśmy jeszcze swoich "osobistych" komputerów, musiałam przestawać gdy tylko moi starsi braci kazali mi zejść z komputera, bo teraz była ich "kolej". Potem rodzice się zgodzili się kupić mi sagę i przygoda z ebookiem się zakończyła. Oczywiście sądzę, że taka forma książki jest bardzo przydatna, sama mam zamiar czytać na komputerze ostatnie tomy Akademii wampirów, których nie mogę nigdzie znaleźć, lecz zdecydowanie wolę tradycyjne książki. 

Jakieś hobby poza czytaniem i pisaniem bloga?
Czy ja wiem..? Bardzo lubię robić zdjęcia. "Walczę" teraz o lustrzankę, którą tata mi obiecał jeśli tylko wywiążę się z naszej umowy. Ale czy mogłabym to nazwać swoim hobby? Chyba jednak nie. Po prostu to lubię, ale na tym się chyba kończy gdy się nie ma dobrego aparatu oprócz tego w telefonie. :) Jeszcze jakiś czas temu mogłabym pochwalić się długą listą zainteresowań. Teraz jednak mam taką pustkę. Wszystko się zmieniło i nic nie jest takie jak kiedyś. Dobrze jest mieć jednak książki, które będą niezależnie od wszystkiego. I to jest chyba moje jedyne "hobby".

Jakie miejsca odwiedziłeś/aś w te wakacje i które najbardziej ci się podobało?
Jak co wakacje siedzę w domu. To jest nawet przygnębiające, widząc jak wszyscy gdzieś wyjeżdżają. Grecja, Włochy, Anglia, Chorwacja. A ja w domu. Chyba się z tym w końcu pogodzę... W te wakacje byłam tylko w Gródku nad Dunajcem oraz w "Polskiej Chorwacji" w Jurkowie. Może godzina/dwie drogi od mojego domu. Pamiętam że trzy lata temu byłam z wujkiem nad morzem a potem na Mazurach. A tak to co roku w domu. A wszystko przez nastawienie do wakacji mojego taty. On ma firmę i tej firmy nie zostawi. I tyle jeśli chodzi o moich rodziców którzy do Częstochowy mogli by pielgrzymować ale na wakacje z córką nigdzie nie wyjadą. 

Książka, w której pokładałaś duże nadzieje, a cię zawiodła?
Szczerze, to nie mam zielonego pojęcia. Chyba jeszcze nie było książki w której pokładałabym nadzieję, a która mnie zawiodła. Zazwyczaj jest tak, że po prostu czuję że nie będzie to nic wielkiego i gdy na końcu stwierdzam że było średnio, to nie jest to żadnym zaskoczeniem. Może trochę zawiódł mnie pierwszy tom serii JUTRO, ponieważ wszyscy go wychwalali, a tu się okazuje że to wcale nic takiego wielkiego. Dobra lektura ale nie rewelacja jak dla mnie. Oczywiście kiedyś, dawno temu myślałam że seria Dom Nocy to coś świetnego, a tu klapa. Ale jakoś teraz nie czuję zawodu na myśl o niej, już się przyzwyczaiłam że to niezbyt ambitna seria. :)

Ulubiony, niezawodny i najukochańszy autor?
Od razu przyszła mi na myśl Musierowicz i Montgomery oraz pan Sparks i Zafón. Już nie będę się zastanawiała nad innymi. Po prostu Jeżycjada pani Małgorzaty Musierowicz oraz Ania z Zielonego Wzgórza pani Lucy Maud Montgomery podbiły moje serce już dawno temu. Pan Sparks po przeczytaniu kiedyś Ostatniej piosenki (mojej pierwszej przeczytanej książki tego autora) już chyba zawsze będzie zajmował tytuł świetnego autora, natomiast pan Zafón, to pan Zafón. Tworzy świat, który wciąga człowieka w całości i nie wypuszcza aż do ostatniej strony. Jestem bardzo zadowolona z tego autora po przeczytaniu Świateł września i Pałacu Północy.

Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie?
To zależy od dnia i książki. Czasem nie mam czasu na czytanie, bo na przykład sprzątam. Wtedy momentami podkradam się do pokoju i czytam po jednym rozdziale gdy mama nie widzi. Gdy mam cały wolny dzień, czytam ile się da. Jeśli lektura jest naprawdę wciągająca, potrafię przesiedzieć od rana do wieczora, robiąc sobie tylko niewielkie przerwy. Jeśli jest jednak nudna, większość wolnego czasu mogę przesiedzieć na internecie i wielu stronach, a na książkę spojrzeć dopiero pod wieczór, przed spaniem.

Co obecnie czytasz?
Obecnie czytam, a raczej zacznę czytać Mechanicznego anioła. Nowy nabytek ale ma pierwszeństwo przed innymi ponieważ jest to książka z innej biblioteki niż zazwyczaj. Niedawno założyłam kartę i jest to pierwsza wypożyczona stamtąd lektura. Należałoby więc przeczytać ją w szybkim czasie i w szybki czasie również oddać by zabrać inną. Wczoraj natomiast skończyłam czytać trzeci tom serii Zwiadowcy pod tytułem Ziemia skuta lodem. Dziś najprawdopodobniej pojawi się recenzja. :)

Uffff dotrwałam do końca tych pytań. Przyznam szczerze, że bolą mnie ręce. A teraz czeka na mnie najtrudniejsze zadanie. Nie mam pojęcia kogo nominować, ale zobaczymy czy się ktoś znajdzie. Wybaczcie jeśli nie będzie 11 blogów tylko mniej. :)

Tak więc nominuję:
www.ksiazkowyswiatpatrycji.blogspot.com
www.ksiazka-wprowadza-w-swiat-wyobrazni.blogspot.com
www.forenovel.blogspot.com
www.kolorowaksiazka.blogspot.com
www.littledecoy7.blogspot.com
www.wszyscy-czytamy.blogspot.com
www.siostry-w-bibliotece.blogspot.com
www.invisibl3e.blogspot.com

Tak jak się obawiałam, nie uzbierałam 11 blogów. Miałam okazję dzisiaj zauważyć, że większość blogów które obserwuję, albo niedawno brała udział w zabawie, albo ma liczbę obserwatorów wynoszącą około 200. Ja wybierałam tych którzy mają mniej więcej 100. Niektóre z blogów, chyba znalazło się z pięć takich, po prostu już nie jest aktualna. Ostatnie notki pojawiły się 5 - 6 miesięcy temu. Szkoda. :\
W związku z tym, że brakuje mi trzech blogów, zapraszam do zabawy wszystkich, którzy jeszcze nie brali udziału a są tą zabawą zainteresowani. :)


A tu są moje pytania.

1. Jaka jest Twoja ulubiona lektura bądź seria?
2. Od kiedy tak bardzo lubisz czytać książki? Ile miałaś/łeś lat kiedy wzięłaś/łeś książkę która zadecydowała o tym, czy lubisz czytać?
3. Jaka jest Twoja ulubiona pora dnia przeznaczana na czytanie?
4. Maksymalnie do której godziny w nocy potrafisz czytać książkę? 
5. W jaki sposób spędziłaś/łeś wakacje?
6. Jaka książka na zawsze pozostanie w Twoim sercu i pamięci? 
7. Gdybyś spotkał/a kogoś kto nie lubi czytać, ale musi zapoznać się z dowolną książką, jaką byś mu polecił, mając na celu również to, by polubił dzięki temu czytanie?
8. Gdy myślisz o swoim dzieciństwie, co jako pierwsze nasuwa Ci się na myśl?
9. Dlaczego postanowiłaś/łeś założyć bloga z recenzjami?
10. W trakcie czytania jakiej książki jesteś teraz? Możesz ją polecić innym, czy raczej nie?
11. Poza czytaniem książek co najbardziej lubisz robić w swoim wolnym czasie?


KONIEC. Dość się umęczyłam nad tą notką. Zaraz dam znać nominowanym, którzy pewnie już nie jeden raz brali udział w tej zabawie i oczywiście jeszcze raz dziękuję Camillie za nominację do tej zabawy, która dała mi wiele do myślenia. :)

7 komentarzy:

  1. Ciekawe odpowiedzi :D Czekam na recenzję Ziemi skutej lodem, bo jestem ciekawa jak ocenisz Zwiadowców, których ja kocham :3 Także bardzo lubię Zafona, chociaż przeczytałam dopiero dwie jego książki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mega długie odpowiedzi ;) moja mama się ze mnie podśmiewa, że czytam takie głupoty o wampirach i wilkołakach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i też miałam spore przerwy czytelnicze w okolicach kwietnia i czerwca. Poprawiałam oceny do ostatniego dnia. Ciekawa jestem niesamowicie jak to teraz bedzie w liceum :)

      Usuń
  3. Serdecznie dziękuję za nominację, ale brałam już jakiś czas temu udział. Odpowiem na pytania pod tym postem, zgoda? ;)

    1. Jaka jest Twoja ulubiona lektura bądź seria?
    Uwielbiam tyle książek, że nie sposób wymienić, powiem, więc tą, którą urzekła mnie w najbliższym czasie. "Harry Potter i Zakon Feniksa" przeczytałam dopiero teraz, po raz pierwszy. Za mną filmy, ale on akurat całkowicie różnił sie od ksiażki, dlatego cieszyłam siez nowych wrażeń.
    2. Od kiedy tak bardzo lubisz czytać książki? Ile miałaś/łeś lat kiedy wzięłaś/łeś książkę która zadecydowała o tym, czy lubisz czytać?
    Więcej książek zaczęłam czytać, jakieś trzy-cztery lata temu, wcześniej nie czytałam dużo. Teraz po kilka książek miesięcznie, więc mozna to uznać za moją pasję. ;)
    3. Jaka jest Twoja ulubiona pora dnia przeznaczana na czytanie?
    Wieczór lub noc, gdy wszyscy spią, wtedy w domu jest spokojnie, a ja mogę sie skupić jedynie na lekturze, bo nic mnie nie rozprasza.
    4. Maksymalnie do której godziny w nocy potrafisz czytać książkę?
    Maksymalnie do trzeciej, staram się nie czytać dłużej, bo potem trzeba jakoś fukcjonować.
    5. W jaki sposób spędziłaś/łeś wakacje?
    Niestety większość czasu w domu, troche z rodziną, przyjaciółmi. Nie wyjeźdżałam nigdzie, dlatego miałam dużo czasu na czytanie. ;)
    6. Jaka książka na zawsze pozostanie w Twoim sercu i pamięci?
    "Gwiazd naszych wina" piękna historia, naprawdę mnie wruszyła :)
    7. Gdybyś spotkał/a kogoś kto nie lubi czytać, ale musi zapoznać się z dowolną książką, jaką byś mu polecił, mając na celu również to, by polubił dzięki temu czytanie?
    Ostatnio namówiłam tak moją koleżankę, najpierw poprosiłam ją o pójście ze mną do kina na Miasto Kości, a przy okazji pożyczyłam jje książkę. Powieść ogromnie ja wciągnęła i teraz czeka ze mna z niecierpliwością na film. Więc dla nieczytających dziewczyn w moim wieku, Dary Anioła. :D
    8. Gdy myślisz o swoim dzieciństwie, co jako pierwsze nasuwa Ci się na myśl?
    Rodzina, wtedy spędzałam ogromnie dużo czasu z moimi rodzicami, młodszą siostrą i z nimi wiążę się większosć wspomnień.
    9. Dlaczego postanowiłaś/łeś założyć bloga z recenzjami?
    Ponieważ czytanie to moja pasja i chciałam się nią dzielić z innymi.
    10. W trakcie czytania jakiej książki jesteś teraz? Możesz ją polecić innym, czy raczej nie?
    Czytam dwie książki, ale jakoś nie mogę sie na nich skupić. "Hyperversum" to pierwsza z tych lektur, niestety nudzi mnie i nie mogę jej skończyć. "Przebudzony mag" zaś powoli przełamuję moją niemoc czytelniczą, zaczyna mnie wciągać ;) Drugą pozycje mogę zdecydowanie polecić. :)
    11. Poza czytaniem książek co najbardziej lubisz robić w swoim wolnym czasie?
    W wolnym czasie lubię oglądać filmy, seriale(jak Glee ostatnio), gram w siatkówkę, oglądam mecze, a teraz dosć często gram też w "Biznes po polsku", grę podobna do Monopoly, bardzo ja lubię. ;) Oczywiście nie mogę zapomnieć o wypadach ze znajomi, odwiedzaniem kina, jest wiele rzeczy ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe odpowiedzi :) A "Gwiazd naszych wina" jest już chwile na mojej liście do przeczytania ale nie mogę jej nigdzie złapać :c

      Usuń
  4. Bardzo dziękuję za nominację. Postaram się odpowiedzieć na pytania jak najszybciej ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację. Jak najszybciej to będzie możliwe postaram się odpowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...