niedziela, 20 stycznia 2013

2. "GONE Zniknęli. Faza pierwsza: Niepokój" Michael Grant

Opis:

W TEN SPOSÓB KOŃCZY SIĘ ŚWIAT
W mgnieniu oka wszyscy znikają… Zostają najmłodsi.
Nastolatki. Uczniowie. Niemowlęta. Nie ma nikogo poza nimi. Nagle milkną telefony. Przestaje działać Internet. Nie ma telewizji. Nikt nie wie, co się stało. Pomoc nie nadchodzi. Nastolatki nieoczekiwanie zaczynają się zmieniać. Zyskują nowe zdolności – niewyobrażalne, groźne, śmiercionośne moce – które z dnia na dzień stają się silniejsze. Których nie sposób kontrolować.
Witaj w nowym, przerażającym świecie, gdzie do głosu dochodzą najgorsze instynkty, gdzie nie ma miejsca dla słabych, a najtrudniejszym zadaniem jest pozostanie sobą…
Czas ucieka.
W dniu swoich piętnastych urodzin znikniesz...


Moja opinia:

Powiem szczerze, że jestem bardzo zaskoczona. Nie spodziewałam się po tej książce TEGO. Czytając opis miałam nadzieję, że nie będzie to zwykła historyjka typu chwila głodu, czary mary i happy end związany z powrotem wszystkich i wszystkiego. Wypożyczyłam tę książkę i jakiś czas stała na półce czekając na swoją kolej, która w końcu nadeszła. Zaczęło się nudno, jakoś nie wciągała mnie 'groza' zniknięcia wszystkich nauczycieli w szkole. Ale jaka książka zaczyna się momentami które do reszty człowieka wciągają? To był dopiero początek. Po kilku stronach przekonałam się o co tyle szumu wokół serii GONE. Niezwykłe losy Sama i Astrid potrafią bezdusznie zagłębić człowieka w swojej lekturze. Czytając, nie ma czasu na nudę. Skończyła się jedna akcja, człowiek myśli, że teraz będzie wszystko ok przez jakiś czas, ale po kilku stronach Grant znów bezlitośnie utrudnia życie bohaterom. 

Uszczęśliwił mnie moment, w którym Sam i Astrid w końcu zaczęli coś do siebie czuć. Coś większego. Od początku wierzyłam, że coś z tego będzie. Chyba w głębi duszy jestem miłośniczką romansów. Niestety Caine ich miłość wykorzystywał, wiedział że Astrid to słabość Sama.
Caine i Diana? Może się mylę, ale sądzę że Diana również ma pewną słabość do Sama. Nic nie czuje do zakochanego Caine'a, co bardzo rozwściecza chłopaka.

Będąc w połowie książki, zadałam sobie pytanie. Dlaczego bohaterowie boją się zniknąć w swoje piętnaste urodziny? Przecież skoro znikną jak wcześniej dorośli, to bardzo prawdopodobne że znajdą się tam gdzie oni. Niecierpliwiłam się, chciałam odpowiedzi. Zaspokoiłam ciekawość czytając idealny sekunda po sekundzie opis znikania, odkryty przez Komputerowego Jacka. I teraz moja ciekawość jeszcze bardziej wzrosła. Co to jest? Co to za istota, która pojawia się przed nastolatkiem który obchodzi piętnaste urodziny? I czym jest Ciemność?

W lekturze zdecydowanie zadziwił mnie gadający kojot - spodziewałam się wszystkiego i przetrawiłam latającego węża, mewę ze szponami, ale kojot całkowicie mnie zaskoczył. Co dopiero musieli przeżyć bohaterowie książki stojąc z typem twarzą w twarz.

Często zastanawia mnie, kto spowodował ETAP. Nie dochodzi do mnie niestety fakt, że zrobiło to dziecko. Pan Grant na pewno w jakiś sposób ten wątek również bardziej ubarwił.
Interesuje mnie również, co rzeczywiście stało się z wszystkimi ludźmi powyżej piętnastych urodzin. Co się z nimi mogło stać? Czy poza barierą otaczającą ETAP istnieje zwykły świat w którym oni żyją?

Podsumowując, mogę śmiało stwierdzić iż książka jest warta przeczytania. Polecam ją każdemu, kto szuka lektury, która da 'kopa' i jest przesycona nieprzerwaną akcją. Bez wątpienia losy dzieciaków z Perdido Beach zaciekawią każdego czytającego.

Ocena: 10/10

2 komentarze:

  1. Tej książki poszukuję <3
    Bo u nas w bibliotece miejskiej jej nie ma ,a w szkole jest cały czas wypożyczana :/
    Mam nadzieję,że gdy już ją dorwę też mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...